​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Navodila za ponastavitev gesla​​ za zaposlene

​Zaposleni morajo pred izvedbo ponastavitve gesla v profilu uporabnika v aplikaciji IT-Kiosk imeti vnesene naslednje podatke: 

  • številko mobilnega telefona na katerega bo uporabnik prejel varnostno kodo (SMS sporočilo) in
  • varnostno vprašanje z odgovorom.
Vnesena mobilna številka se bo uporabljala kot dodatna varnostna komponenta pri prijavi v storitve UM (večfaktorska avtentifikacija v povezavi s kratkimi sporočili (SMS) in podobno). Številka se ne shranjuje v drugih informacijskih sistemih in se ne prikazuje v telefonskem imeniku zaposlenih.​

Opis vnosa potrebnih podatkov: Po prijavi v IT-Kiosk je potrebno izbrati 'Moj profil', nato pa razdelek 'Geslo'. 
slikaIDM8.png
 

 
V sklopu podatkov je potrebno vnesti že omenjene podatke.

 
slikaIDM81.png
 
Vnos se shrani, nato se pošlje tudi testni SMS.

Prikaže se novo okno s sporočilom, da boste v kratkem času prejeli SMS sporočilo. Po prejetju SMS sporočila izvedbo na istem oknu potrdite (Da) ali zanikate (Ne).

obvestilo_sms.JPG
 

​V kolikor je zgoraj navedeno za​gotovljeno, lahko uporabnik izvede ponastavitev gesla na naslovu https://ponastavigeslo.um.si/ po naslednjih navodilih. ​​


1. Na prvem zaslonu vpišemo svoje uporabniško ime in potrdimo v polju Začni postopek ponastavitve gesla.

slika1_ponastavi.PNG
 

​2. Na naslednjem zaslonu je potrebno vpisati številko mobilnega telefona, ki smo jo navedli kot kontaktno – zaposleni so jo vpisali v IT-kiosku, študentje jo imajo zavedeno v AIPS-u. 

slika2.png
Sistem nato po potrditvi na gumb Potrdi pošiljanje SMS sporočila preveri pravilnost telefonske številke in v kolikor je pravilna, posreduje kodo na vaš mobilni telefon.​

 

​3. Kodo nato vpišemo v zahtevano polje na naslednjem zaslonu in vnos potrdimo z Nadaljuj s postopkom.​

slika3ok.png

4. Izpiše se nov zaslon, ki se razlikuje za: zaposlene in študente.

Zaposleni vpišejo odgovor na varnostno vprašanje. To je kombinacija vprašanja in odgovora, ki ste jo predhodno vnesli v osnovne podatke aplikacije IT-Kiosk. Na vprašanje je torej potrebno odgovoriti z enako vsebino oziroma odgovorom.   

slika4ok.png
Po potrditvi v polju Potrdi odgovor boste lahko spremenili geslo.

 5. Izpiše se nov zaslon na katerem boste dvakrat vnesli novo geslo. V polju Spremeni geslo navedeno potrdite.
slika6ok.png

 6. Nato prejmete obvestilo o uspešnosti (neuspešnosti) izvedbe. V primeru neuspeha vas aplikacija vrne na začetni zaslon za ponastavitev gesla.

slika7.png
 ​

Opozorilo: Po uspešni nastavitvi novega gesla bo potrebno ponovno preveriti oziroma nastaviti gesla na vseh napravah in sistemih, iz katerih se z njim prijavljate ali povezujete (npr. Eduroam na mobilnih napravah).