Vpis
Računalniški center Univerze v Mariboru SLO | ENG

Storitve za študente

Kategorije

Dostopi in varnost

Kaj je digitalna identiteta?

​Na Univerzi v Mariboru študentom in diplomantom omogočamo enotno digitalno identiteto. Uporabniško ime se avtomatsko kreira iz imen in priimkov (19 mest). V kolikor ta kombinacija že obstaja, je na koncu dodana še zaporedna številka.
Tako ima vsak uporabnik svoje uporabniško ime oblike ime.priimek@student.um.si, ki skupaj z geslom omogoča prijavo v različne storitve in orodja.​
 
Storitve, ki so na voljo uporabniku, so odvisne od statusa. Aktivnim študentom je na voljo več storitev kot diplomantom.

Digitalna identiteta = uporabniško ime + geslo​

​Univerzitetni e-poštni naslov

Uporabniško ime digitalne identitete je hkrati uradni univerzitetni e-poštni naslov študenta, na katerega Univerza v Mariboru pošilja vsa uradna sporočila, med drugim tudi obvestila fakultet in sporočila iz sistemov AIPS, Moodle.​
(odpiranje v novem zavihku)

Prevzem digitalne identitete

Prevzem digitalne identitete izvedete le enkrat, in sicer pred začetkom dostopa do storitev, ki zahtevajo prijavo z digitalno identiteto.

Prevzem digitalne identitete je omogočen prvi naslednji delovni dan po kreiranju digitalne identitete oz. po tem, ko prejmete obvestilo z vašim ID študenta in začetnim geslom.

Digitalno identiteto prevzamete v spletnem AIPS preko povezave Prevzem digitalne identitete. Po prevzemu je obvezna sprememba začetnega gesla. Novo geslo se shrani v kodirani obliki. Po spremembi začetnega gesla je uporabnik pozvan k nastavitvi večfaktorske avtentikacije.


Prevzem digitalne identitete po korakih

1 Podatki za prevzem digitalne identitete​Študenti, ki ste se prvič vpisali na UM, prejmete podatke za prevzem digitalne identitete ob vpisu.
​2 Vpis podatkov
​Obiščite spletni AIPS in izberite povezavo Prevzem digitalne identitete.
Vpišite podatke za prevzem digitalne identitete.
3 Seznanitev z Informacijsko varnostno politiko UM​Na povezavi, ki se vam izpiše, so dostopni dokumenti Informacijske varnostne politike UM, ki ste jo dolžni spoštovati.
​4 Prejem uporabniškega imena in prevzem digitalne identitete
​Sistem vam sporoči uporabniško ime vaše digitalne identitete.
S tem ste prevzeli digitalno identiteto. 
5 Obvezna sprememba gesla
​Kot naslednji korak obiščite https://spremenigeslo.um.si/ in obvezno spremenite geslo. Priporočila za izbiro gesel so objavljena na https://it.um.si/varnostna-politika/Strani/priporocila-za-izbiro-in-rokovanje-z-gesli.aspx.​
​6 Omogočena prijava v IT storitve UM
​Z novimi podatki lahko dostopate do spletnega AIPS in drugih IT storitev UM.

(odpiranje v novem zavihku)

Sprememba gesla in pozabljeno geslo

​Vsak lahko svoje geslo kadarkoli spremeni na naslovu https://mysignins.microsoft.com/

V primeru pozabljenega gesla lahko le tega ponastavite po naslednjih navodilih​. Druga možnost je, da se osebno obrnete na IKT koordinatorja fakultete, ki lahko prav tako dodeli novo geslo (obstoječe geslo v sistemih ni vidno). Gesel se po e-pošti ne pošilja. 

Po spremembi gesla preverite, ali ste spremenili vsa (shranjena) gesla na vseh napravah in v vseh sistemih, iz katerih se prijavljate (npr. Eduroam na mobilnih napravah). V nasprotnem primeru se bo ob poskusih prijave s starim geslom uporabniško ime zaklenilo.

Z digitalno identiteto je omogočen dostop do množice storitev, zato je potrebno z geslom ravnati skrbno. Priporočila za izbiro in rokovanje z gesli najdete tukaj​.

(odpiranje v novem zavihku)

Veljavnost digitalne identitete

​Digitalna identiteta je enaka v času študija in ostane veljavna tudi po zaključku študija. Dostop do storitev je odvisen od trenutnega statusa.​​​​

​Status
​​uporab​​nika
študent s statusom​ ​študent brez statusa z urejenim dostopom1 ​študent brez statusa brez urejenega dostopa ​diplomant
​​Moj portal UM
​x
​x
​x
​x
Elektronska pošta

​x
x​x​x
AIPS
​x​x
UM Moodle​x​x
​Eduroamx​x​
​storitve, dostopne z AAI prijavo2​​​x​x3
Microsoft 365 Apps
​x​​x
(OneDrive for Business)
​x​​​x

​AIPS (Alumni)​x​
​​1 dostop uredite tako, da v referatu zaprosite za podaljšanje veljavnosti dostopa do storitev. Dostop je možen naslednji delovni dan.
2 z AAI prijavo je med drugim možen dostop do DKUM​.
3 odvisno od ponudnika.​
​​​​​
(odpiranje v novem zavihku)

Težave pri prijavi?

Z​a ne​uspešno prijavo v informacijske rešitve, ponujene študentom Univerze v Mariboru, je možnih več vzrokov. Predlagamo, da najprej poskusite s prijavo v Moj portal UM​, kjer v seznamu storitev preverite, če je dostop do sistema za vas omogočen.​

ObTezavah2.png
Po rešitvi težav v referatu ali pri IKT koordinatorju, je prijava v sisteme praviloma omogočena naslednji delovni dan. V primeru blokade prijave zaradi neporavnanih finančnih obveznosti, se blokada odstrani 5 delovnih dni po poplačilu zapadlih terjatev.  ​

(odpiranje v novem zavihku)

Pogosta vprašanja

Kaj pomeni digitalna identiteta?

​Uporabniško ime skupaj z geslom predstavlja digitalno identiteto, ki jo uporabnik potrebuje za prijavo v informacijske storitve, ki jih svojim uporabnikom ponuja Univerza v Mariboru (AIPS, Moodle, e-pošta, EduRoam, ipd.).​​

Zakaj moram prevzeti digitalno identiteto?

​Zato, ker s tem pridobite uporabniško ime, ki ga potrebujete za prijavo – npr. za AIPS, da se lahko prijavite na izpite, za univerzitetno e-pošto, kjer boste prejemali in pošiljali sporočila.

Kako spremenim svoje geslo?

​​Če poznate svoje trenutno geslo, si ga lahko kadarkoli ​spremenite na naslovu https://spremenigeslo.um.si/​​.

​​Pozabil sem geslo. Kaj naj naredim?

Če gesla ne poznate, se lahko osebno obrnite na IKT koordinatorja vaše fakultete ali pa geslo ponastavite sami – opis postopka najdete v navodilih. Za samostojno izvedbo je v AIPS-u potreben ažuren podatek o mobilnem telefonu, na katerega boste prejeli SMS sporočilo.  Gesel se po e-pošti ne pošilja.

Kako si izberem geslo?

Za geslo svoje digitalne identitete ne uporabljajte osebnih podatkov. Premislite, katere druge podatke o vas ve širok krog ljudi: ime vašega psa/mačke/hrčka, vaša najljubša skupina ipd. - tudi to niso pametna gesla. Besede, ki jih najdete v slovarju, niso dobra gesla. 

Boljša je kombinacija vsaj osmih znakov, ki naj vsebuje velike in male črke, pa tudi kakšno število ali ločilo. 

​Zakomplicirano geslo si najlažje zapomnimo tako, da ga povežemo s stavkom, ki nam nekaj pomeni, npr. »Enkrat ni nobenkrat«. To lahko zapišemo z začetnicami, ki jih nadomestimo tudi s številkami in znaki: 1-xn0-x.​

Kako zaščitim svoje geslo?

  • Gesla nikomur ne zaupajte, niti prijatelju, prijazni referentki v referatu ali IKT koordinatorju. 
  • Geslo vsake toliko zamenjajte. 
  • Geslo naj bo drugačno, kot ga uporabljate za prijavo v druge informacijske sisteme.
  • Ni najbolj pametno, da si ga zapišete, saj ga lahko kdo najde. Prav tako je bolje, da ne dopustite brskalniku, da shrani vaše geslo, ampak ga raje vedno sami vtipkajte. S tem tudi krepite svoje spominske centre v možganih.
  • Če si svojega gesla res ne morete zapomniti, pri zapisovanju pazite na sledeče: gesla ne označite kot geslo, nikoli ga ne zapišite skupaj z ostalimi podatki, ki so potrebni za določeno registracijo, šifrirajte svoje geslo, npr.: zamenjajte črke. 
  • Ne pozabite se odjaviti in zapreti brskalnika, še posebej če ste se prijavili na javnem računalniku. 
  • Bodite pozorni, da vas kdo ne opazuje pri vnašanju gesla.​​

Kaj pomeni ID študenta?

ID študenta je desetmestni identifikator, ki spremlja študenta skozi ves študij na Univerzi v Mariboru. Ta podatek je prikazan na novi študentski izkaznici, prav tako pa tudi v AIPS.​

Kakšna je razlika med vpisno številko in ID študenta?

​​ID študenta je identifikator, ki spremlja študenta skozi ves študij na UM. Vpisna številka je vezana na posamezen študij (npr. za vsako stopnjo študija ste dobili svojo vpisno številko).​​​

Kaj naj naredim, če sem si zaklenil račun?

Ob več poskusih prijave z napačnim geslom se uporabniško ime zaklene. Ponovno se lahko poskusite prijaviti čez pol ure, ali pa se za ponastavitev gesla obrnite na IKT koordinatorja​.​

Prav tako po spremembi gesla vedno preverite, ali ste spremenili vsa (shranjena) gesla na vseh napravah in v vseh sistemih, kamor se prijavljate (npr. Eduroam na mobilnih napravah). 

(odpiranje v novem zavihku)

Informacijska varnostna politika

​Varnostna politika predstavlja na enem mestu zbrana navodila ter standarde za zagotavljanje in upravljanje z informacijsko varnostjo za vse uporabnike informacijskega sistema.
 
Vsak, ki ima dostop do informacijskega sistema UM, mora izpolnjevati zahteve informacijske varnostne politike.
 
​Informacijska varnostna politika je v veljavi od 26. 12. 2013.​
 
Informacijska varnostna politika je dostopna tukaj​.
(odpiranje v novem zavihku)

Elektronska pošta

Dostop do elektronske pošte

Ob prevzemu digitalne identitete pridobite univerzitetni e-poštni naslov. Nanj boste prejemali vsa sporočila z Univerze, med drugim tudi obvestila fakultete in sporočila iz sistema AIPS, zato ga redno spremljajte.

E-poštni naslov vam je na voljo ves čas trajanja študija, pa tudi po koncu študija ves čas trajanja veljavnosti vaše digitalne identitete. Tako lahko izkoristite 50 GB prostora za:

  • prejeto in poslano pošto z zmogljivim pregledom nad pomembno pošto,

  • osebne koledarje, koledarje v skupni rabi ter organizacijo srečanj,

  • osebni imenik stikov z dostopom do imenika vseh študentov in

  • opravila, s katerimi ohranite nadzor nad vsemi obveznostmi​.​

Do e-pošte lahko dostopate na več načinov:

  • ​​​​V spletnem brskalniku obiščite https://outlook.office.com in se prijavite z digitalno identiteto​. V primeru, da ste že prijavljeni v katero izmed storitev Microsoft 365 (npr. Shrambo), lahko s klikom na "vaše programe" (zgoraj levo) le izberete storitev Pošta.

Office365.PNG​​
  • ​V pro​​gramu Microsoft Outlook se preprosto prijavite z digitalno identiteto in račun se bo samodejno nastavil. 

  • Z​a druge odjemalce najdete nastavitve (POP3, IMAP in SMTP) tako, da obiščete https://outlook.office.com in v vrhnji pasici kliknete kolešček > Nastavitve > Pošta > Sinhroniziraj e-pošto > Ogled nastavitev POP, IMAP in SMTP. 

Microsoftovi pogoji za spletne storitve so dostopni tukaj​. Dodatne informacije glede zasebnosti in zaščite vaših podatkov pri Microsoftu so na voljo tukaj​.

(odpiranje v novem zavihku)

Pošiljanje večjih dokumentov (Arnes Filesender, do 100 GB)

Arnes Filesender je storitev, ki omogoča pošiljanje večjih dokumentov (priponk), ki jih zaradi velikosti ni mogoče poslati preko običajne elektronske pošte.

Filesender podpira pošiljanje dokumentov do velikosti 100 GB v večini brskalnikov, ki podpirajo tehnologijo Flash. Za pošiljanje dokumentov, večjih od 10 GB, je potrebno uporabiti brskalnik, ki podpira tehnologijo HTML5. Od splošno poznanih brskalnikov sta to trenutno le Mozila Firefox ter Google Chrome
 

Dostop je možen tukaj (za prijavo uporabite svojo digitalno identiteto).

(odpiranje v novem zavihku)

Pogosta vprašanja

Koliko časa imam na voljo e-poštni naslov?​

E-poštni naslov vam je na voljo ves čas veljavnosti vaše digitalne identitete, torej tudi po zaključku izobraževanja.

Ali se elektronski naslov po diplomiranju spremeni?​

Ne, elektronski naslov ostane enak, praviloma oblike ime.priimek@student.um.si.​

Ali lahko e-pošto berem tudi na pametnem telefonu?

​​Seveda. Glede na vrsto operacijskega sistema si nastavite e-poštni račun. ​

​V katerih brskalnikih lahko prebiram e-pošto?

V vseh, se pa upo​rabniška izkušnja nekoliko razlikuje med različicami operacijskih sistemov in spletnih brskalnikov. 
Več informacij najdete na spletnem mestu support.office.com​.

Kako izklopim preusmeritve iz študentskega e-poštnega predala v predale drugih odjemalcev?

RCUM ne priporoča preusmerjanja e-pošte v druge e-poštne predale! Nasvet je, da si univerzitetni poštni predal dodate (uvozite) na seznam e-poštnih predalov drugega ponudnika (npr. gmail). Več informacij na to temo je na voljo tukaj​.

posredovanje1.png    
ALI
  • Na dnu nastavitev pod Nastavitve aplikacije poiščemo Pošta.
posredovanje2.png 
  • V novem podmeniju na levi strani poiščemo Posredovanje.​
  • posredovanje3.png

  • Izberemo Ustavi posredovanje in shranimo.
posredovanje4.jpg
 
(odpiranje v novem zavihku)

Povezljivost

Brezžično omrežje Eduroam (WiFi)

​​​Eduroam​ omogoča varen in brezplačen dostop do zaščitenega brezžičnega omrežja. Zaposleni in študenti UM se lahko brezplačno prijavijo v Eduroam tudi na drugih izobraževalnih institucijah po Sloveniji in svetu s svojo digitalno identiteto UM.

eduroam-world-map.png
S priklopom na omrežje sprejmete pravila dopustne rabe

Namestitveni paket najdete na Eduroam CAT, kamor je pridružena Univerza v Mariboru. Omogoča preprosto nastavljanje omrežja Eduroam na priljubljenih operacijskih sistemih (Windows, Linux, Mac, …).​​​ ​​
S klikom na zgornjo povezavo se vam odpre spletna stran, kjer je že izbrana organizacija "Univerza v Mariboru" in ponujen nameščevalnik za sistem, s katerega dostopate. V primeru, da želite nameščevalnik za drug sistem, izberite "Vse platforme" in izberite želeno.

Nastavitev brezžičnega omrežja na mobilnih napravah:

​Na mobilnih napravah Android si lahko po navodilih​ nastavite omrežje Eduroam. 
(odpiranje v novem zavihku)

Brezžično omrežje wifi5UM

Z namenom, da uporabnikom zagotovimo večjo prepustnost (hitrost) in kakovost brezžičnega omrežja, na UM na vseh dostopovnih točkah, ki so vključene v enotno upravljanje na UM, oglašujemo brezžično omrežje wifi5UM, ki deluje le na 5 GHz frekvenčnem spektru (pozor: ne zamenjujte s 5G mobilnim omrežjem). Prijava v omrežje poteka preko digitalne identitete na UM.

Opis razlik med 5 GHz in 2,4 GHz frekvenčnim spektrom brezžičnega omrežja najdete na spletu, npr. tukaj ali tukaj. Na kratko: pri 5 GHz omrežju lahko ob povečani hitrosti pričakujete manjšo interferenco (motnje drugih naprav), je pa domet signala manjši oz. bolj občutljiv na prostorske motnje (stene).

(odpiranje v novem zavihku)

Navidezno privatno omrežje (VPN)

Navidezno privatno omrežje (VPN - Virtual Private Network) je storitev, ki je namenjena tistim zaposlenim na Univerzi v Mariboru, ki delajo tudi izven delovnega mesta (recimo od doma, na poti, ipd.) in pri tem za dostop do Interneta uporabljajo različna javna omrežja. Vzpostavljena VPN povezava omogoča pridobitev IP številke znotraj univerzitetnega omrežja (UM) in s tem varno komunikacijo z univerzitetnimi računalniki ter varen prenos podatkov med napravami, ki geografsko niso na isti lokaciji (recimo med prenosnikom na službeni poti in računalnikom v pisarni).

Pri VPN je potrebno v drugem koraku potrditi MFA (Avtentikator ali SMS).

Okolje Windows:
Stisnjeno datoteko s priporočenim VPN odjemalcem (preverjeno deluje na Windows 10/11, priložena navodila za namestitev) najdete na tej povezavi.​​

Okolje macOS:
Namestitvena datoteka VPN odjemalca za macOS operacijski sistem je na voljo tukaj. Dodatno svetujemo, da uporabniki sledite članku​, da bo preko VPN tunela deloval tudi DNS in posledično internet.

Okolje Android: 
Navodila za namestitev in konfiguracijo VPN odjemalca za mobilne naprave Android so na voljo tukaj.

Okolje Linux
Namestitvena datoteka VPN odjemalca za Linux okolje je na voljo tukaj​. Na voljo pa je tudi starejša različica namestitvene datoteke: za informacije o podprtih različicah operacijskega sistema preverite dokument "Release Notes".

Navodila za odstranitev klienta (v primeru težav).

(odpiranje v novem zavihku)

Kako ravnati v primeru težav z Wi-Fi?

Splošno priporočilo: za pravilno delovanje vseh funkcionalnosti na mobilni napravi je priporočljivo, da je sistemska programska oprema (Android, Windows Mobile ali iOS) na mobilni napravi posodobljena na zadnjo različico.

Nadaljnji koraki za odpravo težav:

  1. preverimo ali je na napravi izključen »letalski način«? Če je vključen, ga izključimo.
  2. preverimo ali je na napravi nameščena programska oprema, ki bi lahko vplivala na delovanje privzetega Wi-Fi odjemalca (recimo kakšni alternativni WiFi odjemalci, VPN odjemalci, ipd., …). Če je, jo onemogočimo ali odstranimo.
  3. preverimo pravilnost vnesenih uporabniških prijavnih podatkov za dotično brežično omrežje na katerega se želimo prijaviti.
    Kako to naredimo je zapisano v zavihku »Nastavitev brezžičnega omrežja na mobilni napravi« tukaj.
  4. reset oziroma ponovni zagon naprave.
  5. izberemo možnost »Pozabi (željeno) omrežje« (npr. Eduroam) in ponovimo vnos prijavnih podatkov (korak 3).
  6. preverimo pridobljene omrežne podatke (IP naslov, privzeti prehod,…) v primeru, da je povezava z brezžičnim omrežjem že vzpostavljena.

Kako preverimo delovanje Wi-fi?

  1. preverimo povezljivost (z brskanjem po spletu, preverjanje odzivnosti nekega strežnika/spletne strani (PING)...
  2. vzpostavljeno povezavo lahko preverimo tudi tako, da testiramo hitrost le te s pomočjo spletnih orodij (npr. http://speedtest.net).

Težavo boste lažje odpravili tudi, če boste pozorni na obvestila o napakah ob vzpostavljanju omrežne povezave (npr. »Authentication failure«) in na netipičnime simbole (npr.​ klicaj na stanju povezave), ki vam jih prikazuje naprava. ​

Viri:

​[1] http://www.smartmobilephonesolutions.com/content/cant-connect-to-wifi-on-android-smartphone

[2] https://www.cnet.com/how-to/common-wi-fi-problems-and-how-to-fix-them/

​​​​​​
(odpiranje v novem zavihku)

Zaščita lokalnih omrežij UM

Na robnih usmerjevalnikih internetnega omrežja UM je z dostopovnimi seznami ščiten dostop preko vrat, navedenih v spodnjih tabelah (velja za IPv4 in IPv6)​:
 
A) Promet v omrežja UM (inbound):

Protokol​​​Vrata​Opis​
TCP/UDP
19Character Generator Protocol (CHARGEN)
TCP/UDP​
23 Telnet protocol—unencrypted text communications
TCP/UDP25Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
TCP/UDP53Domain Name System (DNS)
TCP/UDP69Trivial File Transfer Protocol - unencrypted file transfer
TCP/UDP88Kerberos authentication system
TCP/UDP135DCE endpoint
TCP/UDP137NetBIOS Name Service
TCP/UDP138NetBIOS Datagram Service
TCP/UDP 139NetBIOS Session Service
TCP/UDP161Simple Network Managment Protocol (SNMP)
TCP/UDP389Lightweight Directory Access Protocol (LDAP)
TCP/UDP445Microsoft-DS Active Directory, Microsoft-DS SMB
TCP/UDP636Lightweight Directory Access Protocol over TLS/SSL (LDAPS)
TCP/UDP1434Microsoft SQL Server database management system (MSSQL) monitor
TCP/UDP1900Simple Service Discovery Protocol (SSDP)
​TCP/UDP
3128​Squid http proxy
TCP/UDP

3268Microsoft Global Catalog (GC)
TCP/UDP3269Microsoft Global Catalog over SSL (LDAPS)
TCP/UDP
9100 PDL Data Stream, used for printing to certain network printers

 

B) Promet iz omrežja UM (outbound):

Protokol​

Vrata

Opis​

TCP/UDP

25

Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)

​TCP/UDP

​3128
Squid http proxy

(odpiranje v novem zavihku)

Aplikacije

Akademski informacijski podsistem (AIPS)

Akademski informacijski podsistem Univerze v Mariboru (AIPS) je namenjen podpori pedagoškemu procesu na Univerzi v Mariboru. ​​​​​Študenti lahko preko spletnega vmesnika AIPS:
  • ​pregledujete seznam obveznosti (opravljene, neopravljene), vpise tekočega študijskega leta in celotnega študija,
  • vidite vnesene osebne podatke,
  • pregledujete razpisane izpitne roke za izbrano učno enoto,
  • pregledujete vnesene govorilne ure za izvajalce,
  • se prijavljate in odjavljate iz izpitov,
  • izpolnjujete študentske ankete,
  • izpolnite obrazce e-vpisa v višje letnike,
  • prebirate sporočila fakultet,....​
Podatke, kot so seznam učnih enot, izpitni roki,..., vnašajo in popravljajo referati fakultet. 

V primeru težav (podatki, dostop, ..) se je potrebno obrniti na referat.
 
Dostop je možen tukaj​.
(odpiranje v novem zavihku)

Moj portal UM

​Portal za prikaz urnikov lahko najdete preko povezave na moja.um.si --> Študij --> Moj portal UM oz. na naslovu https://mojportal.um.si/

Predlagamo, da si aplikacijo dodate na začetni zaslon svojega telefona.

(odpiranje v novem zavihku)

Mednarodna izmenjava študentov

Aplikacija Mednarodna izmenjava študentov je namenjena študentom Univerze v Mariboru, ki odhajajo na izmenjavo (študij ali prakso) v tuj​ino ter študentom tujih univerz, ki prihajajo na izmenjavo na Univerzo v Mariboru. V aplikaciji se študenti prijavljajo na izbrane mobilnosti.

Študenti Univerze v Mariboru se prijavite s svojo digitalno identiteto in vnesete prijavo za mobilnost. Izpišete lahko prijavni obrazec in prošnjo za dotacijo. Možno je vnesti več prijav za isto študijsko leto.

Študenti tujih univerz najprej opravite registracijo. Po registraciji na vnesen elektronski naslov prejemete geslo, s katerim se prijavite na spletno stran. Vnesete prijavo in izberete učne enote, ki so jih fakultete ponudile za študente na izmenjavi. Prijavo lahko izpišete.

Po potrditvi vnosa prijave jo vidi tudi koordinator izmenjav, ki prijavi dodeljuje različne statuse in jo lahko, v dogovoru s študentom, tudi popravi.

Za pojasnila in pomoč pri uporabi storitve konktaktirajte službo, ki skrbi za mednarodne izmenjave ​(npr. referat) na vaši fakulteti.  ​

(odpiranje v novem zavihku)

Učno e-okolje Moodle UM

Učno e-okolje Moodle UM​ je na voljo vsem študentom Univerze v Mariboru. Po prijavi vanj se odpre stran s povezavami na vaše učne enote, znotraj katerih visokošolski učitelji in sodelavci objavljajo učna gradiva, obvestila, naloge, kvize...
Okolje Moodle UM je dostopno tudi v angleškem jeziku. Jezik izbere uporabnik v bloku Jezik/Language.
(odpiranje v novem zavihku)

Pogosta vprašanja

​Kaj je AIPS?

​AIPS je kratica za Akademski informacijski sistem Univerze v Mariboru.

Čemu je namenjen AIPS?​

​AIPS je namenjen:
  • ​nudenju informacijske podpore študijskemu procesu na članicah Univerze v Mariboru.
  • študentom pri prijavljanju na izpite in odjavljanju od izpitnih rokov, pregledu terminov izpitnih rokov, zavedbi ocen izpitov, elektronskemu vpisu , izpolnjevanju anket, itd...
  • splošnemu pregledu izpitnih rokov in govorilnih ur,…

Kdaj prejmem uporabniško ime in geslo za prijavo v AIPS?

​Ob vpisu na Univerzo v Mariboru novinci prejmejo podatke za prevzem digitalne identitete v AIPS.​

​V kolikor uporabniško ime ni dodeljeno ali aktivno, se je potrebno obrniti na svoj referat. Tam vam bodo aktivirali pripravo uporabniškega imena, nastavili datumsko veljavnost predvidoma do konca študijskega leta in sporočili geslo za prvo prijavo. Uporabniško ime bo nato generirano najkasneje naslednji delovni dan.

Kaj naj naredim če sem pozabil geslo?

​V primeru pozabljenega gesla se obrnite na IKT koordinatorja​ na članici, ki vam geslo ponastavi.​​​

Kako je mogoče, da se ne morem prijaviti v AIPS, lahko pa se v elektronski poštni predal?

​Možnost prijave v določene informacijske rešitve je pogojena s tem:
  • ali imate študent status študenta ali ne, 
  • ali imate neporavnane finančne obveznosti ali ne,
  • ali imate veljaven datum dostopa do študentskih storitev, ipd.
(odpiranje v novem zavihku)

Dokumenti in skupna raba

Shranjevanje datotek v Microsoftovem oblaku (OneDrive za podjetja)

Digitalna shramba (OneDrive za podjetja) nudi zasebni prostor za shranjevanje, ki se lahko sinhronizira z računalnikom in omogoča dostop brez povezave in tesno povezavo s pisarniško zbirko Office. 

Skupna raba datotek

Uporabnik lahko opredeli, da do dokumenta hkrati dostopa in ureja več oseb.

Do digitalne shrambe dostopate na https://shramba.um.si (za prijavo uporabite svojo digitalno identiteto). Ob prvi prijavi v storitev se vzpostavi vaša zasebna shramba. Ta postopek se izvede le prvič ob prijavi in traja nekaj minut.

Microsoftovi pogoji za spletne storitve so dostopni tukaj.​


(odpiranje v novem zavihku)

Skupno delo na datotekah z orodjem SharePoint Online (Microsoft Office 365)

Storitev SharePoint Online je del Office 365 in omogoča ustvarjanje spletnih mest, hkrati pa tudi varno mesto za shranjevanje, organiziranje in skupno rabo informacij ter dostop do informacij v poljubni napravi.

Orodje je namenjeno predvsem skupnemu delo na datotekah in deljenju datotek z drugimi udeleženci, za razliko od OneDrive za podjetja (https://shramba.um.si), ki je namenjen predvsem shranjevanju datotek in deljenju datotek z drugimi, ne pa toliko skupnemu delu na omenjenih datotekah.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.um.si/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete SharePoint.

(odpiranje v novem zavihku)

Pogosta vprašanja o Microsoftovem oblaku

Kaj je OneDrive za podjetja?

​OneDrive za podjetja je zasebna digitalna shramba v oblaku, del storitev Office 365. Dostop je na voljo preko spletnega brskalnika, neposredno iz programov Office, na voljo pa je tudi sinhronizacija z računalnikom.

Kakšna je razlika med OneDrive in OneDrive za podjetja?​​​

​Kot že ime namiguje, gre za podobni storitvi. Pri obeh gre za storitev digitalne shrambe, le da je OneDrive namenjen javnosti, OneDrive za podjetja pa ponuja Univerza v Mariboru kot del storitev Office 365.

Ali lahko drugi uporabniki vidijo moje datoteke?

​Privzeto so vsi dokumenti v storitvi OneDrive za podjetja zasebni in na voljo le vam. Lahko pa posamezne dokumente ali mape objavite v skupno rabo z drugimi.

Kako lahko dostopam do OneDrive za podjetja?

​Na voljo so tri možnosti. Lahko obiščete https://shramba.um.si in do dokumentov dostopate iz spletnega brskalnika.

Druga možnost je, da do dokumentov dostopate iz zbirke Office, kjer se morate najprej prijaviti s svojo digitalno identiteto UM, nato pa najdete OneDrive za podjetja kot mesto za odpiranje in shranjevanje dokumentov.

Lahko pa si dokumente tudi sinhronizirate na računalnik. Obiščite https://shramba.um.si​ in kliknite gumb Sinhroniziraj. Datoteke v vašem OneDrive za podjetja bodo po zaključeni sinhronizaciji na voljo tudi kadar ne boste povezani v internet.​

​Kako dolgo se hranijo moje datoteke?

Datoteke se hranijo od trenutka, ko jih shranite v OneDrive za podjetja do trenutka, ko jih izbrišete iz mape in nato še iz koša. Potem so na voljo še 30 dni v centralnem košu, nato pa so trajno izbrisane.

Kako datoteke delim z drugimi uporabniki?

Navodila naj​dete na https://support.office.com/en-us/onedrive

Kako preverim največje datoteke v OneDrive?

​Prijavite se v shramba.um.si. Na levi strani izberite Moje datoteke, nato pa se pomaknete navzdol do dna levega navigacijskega podokna, kjer je naveden Prostor za shranjevanje.  

onedrive1.png

Ta možnost prikazuje porabljen prostor v storitvi OneDrive for Business. Uporabljen prostor je označen s hiperpovezavo, ki jo izberete. Prikazal se vam bo seznam (urejen po vrstnem redu od največje do najmanjše datoteke) največjih datotek, ki jih imate shranjene v OneDrive za podjetja.

onedrive2.png

Tako lahko najhitreje preverite skupno porabo shrambe OneDrive za podjetja ter poiščete največje datoteke, ki ste jih shranili.

Kako preveriti s kom so deljene moje datoteke v OneDrive?

Več informacij najdete na tej povezavi. (odpiranje v novem zavihku)

Kako zaženem OneDrive poročilo o skupni rabi?

Navodila za pripravo poročila in spremembe dostopov do datotek in map v skupni rabo so na voljo tukaj:Kako zaženem OneDrive poročilo o skupni rabi.pdf

Ali lahko obnovim datoteke, ki sem jih izbrisal?

​Seveda, na voljo je koš, v katerem so izbrisani dokumenti na voljo še 30 dni po tem, ko ste jih izbrisali.

Ali lahko OneDrive za podjetja odstranim?

​Brez posegov na strani RCUM to ni mogoče, lahko pa storitve preprosto ne uporabljate.

Ali lahko sinhroniziram z OneDrive samo določene mape?

Da.

Ali se mi ohrani dostop do OneDrive, če predčasno zaključim študij?

Študentom po 1. in 2. stopnji, ki imajo veljaven status študenta do 30. 9. tekočega leta, in študij zaključijo predčasno, se dostop do IT storitev, ki med drugim vključuje tudi licence na Microsoftove produkte (npr. OneDrive za podjetja), se ohrani do 30.9.

Po 1.10. je na voljo le dostop do e-pošte, dostop do preostalih Microsoftovih storitev ni več na voljo. S tem dnem se tudi zavaruje (ohrani) vsebina datotek v storitvi OneDrive za podjetja za 30 dni za primere, če študent v vmesnem času ponovno pridobi (npr. vpis na višjo stopnjo) dostop do licence, ki omogoča dostop do storitve OneDrive. V tem t.i. graceperiod-u se zagotavlja samo ohranitev datotek, ne pa tudi aktiven dostop do storitve.

​Kaj se zgodi z datotekami v skupni rabi, če izgubim status?

​​V primeru, da ste vi dali datoteke v skupno rabo in izgubite dostop do storitve, se podatki, ki so v skupni rabi, izbrišejo. Do njih ne more dostopati nihče več.

V primeru, da je kdo drug dal datoteke v skupno rabo in vi izgubite dostop do storitve, bo lastnik datoteke še vedno imel dostop do datoteke. Vi pa lahko do datoteke še vedno dostopate preko povezave na e-pošti.

Kaj se zgodi z mojimi podatki v Office 365?

Več informacij najdete tukaj

(odpiranje v novem zavihku)

Organizacija dela, delo na daljavo

Microsoft Teams - središče za skupinsko delo v storitvi Microsoft365

Microsoft Teams je del Microsoft365 in omogoča izvajanje videokonferenc, zato se lahko uporabi za poučevanje na daljavo, sestanke na daljavo, konferenčne klice, pogovore na daljavo, ipd. Pri dogodkih, ki se izvajajo preko Microsoft Teams, lahko prikazujete ppt prezentacije, delite vsebino svojega zaslona, vključite "Whitebord". Za sodelovanje na dogodku je potrebna prijava z digitalno identiteto.

Skupini se lahko dodajo datoteke (Word, Excel, PowerPoint, Pdf,...), beležke iz programa OneNote, knjižnice iz SharePointa Online… Več o storitvi najdete tukaj.

Microsoft Teams je dostopen preko spletnega brskalnika, naprave Android ali iOS ali namiznega odjemalca, ki je na voljo v operacijskih sistemih Windows, Mac in Linux. Za uporabo preko spletnega brskalnika se s svojo digitalno identiteto prijavite na https://teams.um.si​/​.

Za namestitev namiznega odjemalca pojdite na https://office.um.si/​ in med storitvami poiščite Teams.
Za namestitev na napravah Android ali iOS obiščite Google Play ali Apple Store.

Več informacij o delu na daljavo z uporabo Microsoft Teams najdete tukaj.
(odpiranje v novem zavihku)

Izdelava spletnih strani, predstavitev projektov in blogov (Arnes Splet)

Arnes Splet je spletno orodje, s pomočjo katerega lahko hitro in enostavno izdelate:

  • spletne strani,
  • spletne predstavitve projektov,
  • spletne dnevnike oz. bloge.​​
Dostop je možen tukaj.​
(odpiranje v novem zavihku)

Načrtovanje sestankov in izdelava anket (Arnes Planer)

Arnes Planer je brezplačni spletni osebni organizator, ki omogoča planiranje sestankov in izdelavo preprostih anket ter vprašalnikov.​​​​​​​

V brskalniku odprite spletno stran http://planer.arnes.si, kjer sledite navodilom za izdelavo preproste ankete ali načrtovanja sestanka.  ​

(odpiranje v novem zavihku)

Načrtovanje sestankov (Microsoft Bookings)

Microsoft Bookings je orodje, ki omogoča lažje načrtovanje sestankov, omogoča spletne rezervacije itd. Je del okolja Microsoft 365.​
(odpiranje v novem zavihku)

Priprava preprostih anket in obrazcev z Microsoft Forms (Microsoft Office 365)

​Orodje Microsoft Forms je del Office 365, ki omogoča hitro in preprosto ustvarjanje anketnih vprašalnikov. Priprava obrazcev oz. anket temelji na štirih korakih:

  1. Prijava na https://office.um.si/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberemo Forms, in ustvarjanje novega obrazca.
  2. Prilagajanje nastavitev za obrazec oz. anketo.
  3. Pošiljanje obrazca ali ankete drugim udeležencem in zbiranje odzivov.
  4. Preverjanje zbranih rezultatov.

Primer: Ustvarjanje obrazca z Microsoft Forms najdete tukaj.

Opozarjamo, da aplikacija Microsoft Forms zbira uporabniška imena in ne elektronskih naslovov izpolnjevalcev. V univerzitetnem okolju uporabniško ime ni nujno enako elektronskemu naslovu, zato pazljivo pri obveščanju uporabnikov.

(odpiranje v novem zavihku)

Ustvarjanje in avtomatizacija delovnih tokov z orodjem Microsoft Flow (Microsoft Office 365)

Orodje Microsoft Flow je orodje v oblaku, ki omogoča ustvarjanje in avtomatizacijo delovnih tokov (workflow-ov) na več aplikacijah in storitvah (npr. za sinhronizacijo datotek, prejemanje obvestil, zbiranje podatkov itd.). Flow omogoča povezovanje z 139 različnimi storitvami, v naprej pripravljene pa so tudi predloge, ki omogočajo preprosto nastavljanje pravil. Primeri potekov dela:

  • shranjevanje e-poštnih prilog iz storitve Office 365 v OneDrive za podjetja
  • shranjevanje tvitov s posebno ključno besedo na SharePointov seznam
  • prejem potisnega obvestila za pomembna e-poštna sporočila

Predloge najdete na: https://flow.microsoft.com/sl-si/templates/.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.um.si/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete Forms.

Primer dela z orodjem najdete tukaj.

(odpiranje v novem zavihku)

Portal z videoposnetki za podjetja (Microsoft Office 365 Stream)

Orodje Video omogoča preprosto upravljanje video posnetkov v organizaciji. Je ciljno mesto za prenos videoposnetkov, skupno rabo in odkrivanje ter nemoteno predvajanje v napravah.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.um.si/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete Video.

Primer nalaganja videoposnetka najdete tukaj.

(odpiranje v novem zavihku)

Organizacija in delo s projekti v Project Online Premium (Microsoft Office 365)

​​Spletno orodje Project Online Premium je namenjeno

  • upravljanju projektov (načrtovanju, upravljanju časa in opravil ter dodeljevanju nalog),
  • sledenju dela na časovnicah, itd.

Project Online NI spletna različica Project Professional. Project Online je ločena storitev, ki ponuja spletna orodja za projektno vodenje in vključuje Project Web App.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.um.si/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete Project.

Primer ustvarjanja novega projekta najdete tukaj.​

(odpiranje v novem zavihku)

Orodje za poslovno obveščanje Power BI (Microsoft Office 365)

Orodje Power BI je spletna storitev za poslovno analitiko, ki omogoča hitrejšo in učinkovitejšo analizo in vizualizacijo podatkov. Omogoča prikaz širokega nabora podatkov preko enostavne nadzorne plošče, interaktivnih poročil in gradnikov za predstavitve.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.um.si/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete Power BI. Orodje vsebuje tudi brezplačno namizno aplikacijo, ki jo lahko prenesete preko spleta.

Opomba: Dostop je možen do orodja Power BI (in namizne aplikacije Power BI Desktop), medtem ko uporabnikom profesionalna različica (Power BI Pro) ni na voljo.

Navodila za začetek dela z orodjem najdete tukaj.

(odpiranje v novem zavihku)

Rezervacije športnih aktivnosti (UŠC)

Spletna stran rezervacije UŠC je namenjena prijavi študentov in občanov na prostočasne športne aktivnosti v Univerzitetnem športnem centru Leona Štuklja. ​
(odpiranje v novem zavihku)

Digitalni viri

Dostop do digitalne knjižnice UM (DKUM)

Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru (DKUM) je javno dostopen repozitorij, ki vsebuje diplomska, magistrska in doktorska dela kot tudi druge publikacije, ki so nastale ali bile izdane na Univerzi v Mariboru. Skrbnik DKUM je Univerzitetna knjižnica Maribor​.​

(odpiranje v novem zavihku)

Dostop do informacijskih virov in iskalnika UM:NIK (UKM)

​Študentje in zaposleni na Univerzi v Mariboru, v okviru licenčnih določb, dostopajo do vseh naročniških elektronskih informacijskih virov (elektronski znanstveni časopisi, elektrons​​ke knjige,...) in iskalnika UM​:NIK z računalnikov, ki se nahajajo znotraj računalniškega omrežja Univerze. Ker je dostop urejen na podlagi registriranih IP-naslovov računalnikov, prijava ni potrebna. Več informacij nudi ​​Univerzitetna knjižnica Maribor, ki omogoča tudi​ oddalje​n dostop.

​Z AAI prijavo (digitalno identiteto UM) je možen​ dostop tudi do informacijskega vira, kot je ​​​Web of Sc​ience​ (WoS), multidisciplinarna zbirka najbolj prestižnih in vplivnih znanstvenih revij (podrobnejša navodila za prijavo v Web of Science​).​​

(odpiranje v novem zavihku)

Dostop do zbirke Gartnerjevih dokumentov

Univerza v ​​​Mariboru kot edina visokošolska inštitucija v Sloveniji svojim uporabnikom nudi brezplačni dostop do portala Gartner

G​artner je vodilni svetovni ponudnik raziskav in analiz na področju globalne industrije​ informacijske tehnologije. Svojim strankam ponuja poglobljene analize in nasvete na vseh IT področjih in jim tako pomaga sprejemati informirane tehnološke in poslovne odločitve. ​

Uporabnikom je omogočen dostop do celotne zbirke Gartner Core ​Research v obsegu več kot 80.000 A4 strani, ki jo stalno dopolnjuje 750 izkušenih analitikov ter 600 svetovalcev. Gartnerjeve raziskave so urejene v 54 fokusnih področjih in na vsakem uporabniki pridobijo vpogled v poglobljene analize, od strategij do taktik, trendov, novic, ponudnikov in produktov. ​

S svetovalci Garnerja s​​e je možno dogovoriti tudi za konferenčni klic oziroma svetovanje na daljavo ​(le za zaposlene).

Za dosto​​p zaprosite na gartner@um.si​ s svojega univerzitetnega e-poštnega naslova.​​

Dosto​​​p je možen tukaj​.​

Primer iskanja znotraj Gartner portala je na voljo tukaj​.

(odpiranje v novem zavihku)

Statista - The Statistics Portal

Statista​ omogoča pregleden in enostaven dostop do zanesljivih in urejenih statističnih podatkov iz različnih področij (ali ste vedeli, da je najdražja tekočina na svetu črnilo za tiskalnik, dražja kot nafta, kri ali voda?), uporabnih pri dodatnem opremljanju raziskav in študija, tako za zaposlene kot študente. 

Dostop je možen iz IP lokacij UM ali preko VPN​ dostopa. Dostop do Statiste zagotavlja UKM.
(odpiranje v novem zavihku)

Drugi digitalni viri

Morda si lahko pomagate tudi z:

  • Google Učenjak​ (Google Scholar) ​omogoča obsežno iskanje po akademski literaturi.

  • Aplikacija BrowZine​ omogoča tabličnim napravam in pametnim telefonom prilagojeno sledenje elektronski ponudbi znanstvenih revij, dos​topnih na Univerzi v Mariboru.

  • Anaconda​ (Con​tinuum Analytics) omogoča namestitev obsežnih paketov za delo s podatkovnimi nizi v Python orodjih. Študenti in zaposleni imajo s prijavo z univerzitetno e-pošto dostop do brezplačne akademske licence za Anaconda dodatke (Anaconda Academic)​. 

(odpiranje v novem zavihku)

Licenčna programska oprema

Dostop do zbirke Microsoft 365 Apps

Študenti imate dostop do licenc za programsko zbirko Microsoft 365 Apps. Gr​e za programsko opremo, ki vključuje Word, PowerPoint, Excel, Outlook, OneNote, Teams, Publisher, Access,... ​Več podrobnosti najdete tukaj.
 
Microsoft 365 predstavlja uporabniško storitev, ki omogoča dostop do Officeovih programov na največ 5 računalnikov s sistemom Windows ali računalnikov Mac, 5 tabličnih računalnikov in 5 pametnih telefonov. Uporabljate spletno različico Office ProPlus ali si namestite namizno različico.
 
Dostop z digitalno identiteto je možen tukaj.

Opozorilo: Windows Installer in Click-to-Run nista kompatibilna. Več informacij najdete tukaj.
(odpiranje v novem zavihku)

Licenčna programska oprema Microsoft (Azure Dev Tools for Teaching)

Azure Dev Tools for Teaching, prej znan kot Microsoft Imagine, DreamSpark in MSDN—AA, je Microsoftov program, ki podpira tehnično izobraževanje z zagotavljanjem dostopa do Microsoftove programske opreme za namene učenja, poučevanja in raziskovanja.

Preko Azure Dev Tools for Teaching je zaposlenim in študentom UM brezplačno omogočena namestitev in uporabo določene licenčne programske opreme podjetja Microsoft, za namene raziskovanja.

Za več informacij povprašajte IKT koordinatorja na fakulteti.

Za dostop sledite spodnjim navodilom. Prijava je z digitalno identiteto.

  1. Odprite brskalnik v InPrivate načinu (anonimno okno). Počistite predpomnilnik in piškotke.
  2. Na spletni strani​ se prijavite s svojo digitalno identiteto.
  3. Izberite "school verification method" in sledite navodilom za preverjanje akademskega statusa.​

Ob prvi prijavi se je potrebno identificirati s telefonsko številko:

devtools_1.png

Prav tako je potrebno potrditi pogoje (OPOZORILO: V primeru, če ne sprejmete vseh MS pogojev, žal ne boste videli programske opreme v celoti):

devtools_2.png

Pravila in pogoji so dostopni na:

Smernice uporabe so na voljo na spletni strani​.

Opozorilo: Windows Installer in Click-to-Run nista kompatibilna. Več informacij najdete tukaj.
(odpiranje v novem zavihku)

Statistična obdelava podatkov s programskim paketom SPSS

SPSS (Statistical package for the Social Sciences) je programski paket, ki omogoča statistično obdelavo podatkov. Je izčrpen nabor orodij za podatke in napovedovalno analitiko, ki je preprost za uporabo in je namenjen poslovnim uporabnikom, analitikom in statističnim programerjem.​ 

RCUM usklajuje nabavo licenčnega programskega paketa IBM SPSS za članice. 

Campus licence zaposlenim in študentom z veljavnim statusom, poleg uporabe SPSS in AMOS na univerzah in fakultetah, omogočajo tudi delo na daljavo, oziroma na domačih računalnikih, pri upoštevanju sledečih pogojev:

  • programska oprema je nameščena na računalnikih, ki so v lasti ali v najemu in pod nadzorom Univerze v Mariboru,
  • programska oprema je nameščena na računalnikih, ki so v lasti zaposlenih ali študentov, pri čemer je Univerza v Mariboru dolžna nadzorovano distribuirati licence v smislu jasnega lastništva oz. uporabe avtorizacijskih kod,
  • licence se lahko uporabljajo samo v izobraževalne, akademske in nekomercialne namene.
  • pred nameščanjem programske opreme SPSS na MacOS je potrebno preveriti podprte verzije OS na tej povezavi​.

Campus licenca velja do 30. 9. 2025.

Prevzem avtorizacijske kode in dostop do namestitvene datoteke (za SPSS in AMOS) je ob prijavi z vašo digitalno identiteto možen tukaj. V primeru težav se obrnite na IKT koordinatorja na članici​.

(odpiranje v novem zavihku)

Dostop do sistema podjetja SAP

​Univerza v Mariboru se je kot prva izobraževalna ustanova v regiji Adriatik vključila v program SAP University Alliances

Več informacij je na voljo tukaj​​.

Datoteke:
Fakultete, ki so vključene v pogodbo: EPF, FOV, FL, FERI. 
Za več informacij povprašajte IKT koordinatorja na fakulteti.​​​
(odpiranje v novem zavihku)

Dostop do programske opreme PTC (Creo paket)

Podjetje Audax d.o.o. ponuja zaposlenim in študentom možnost pridobitve brezplačne licence programa PTC Creo (prej Pro/ENGINEER Wildfire). Več informacij je na voljo na spletni strani.

Uporabniki si lahko na svoje osebne računalnike brezplačno namestite paket programske opreme Creo 7.0 z 11 dodatnimi CAD, CAM in CAE moduli brez funkcionalnih omejitev ter ustreznimi Audax nastavitvami. Licenca deluje eno leto, zatem pa jo je mogoče podaljšati.

Na spletni strani izpolnite obrazec, nakar boste na vneseni elektronski naslov prejeli e-pošto z navodili za prenos in namestitev PTC Creo.

Za pridobitev dostopa in nadaljnja pojasnila se obrnite na skrbnika za UM, ki je izr. prof. dr. JOŽEF PREDAN (UM FS).

(odpiranje v novem zavihku)

Dostop do programskega orodja Endnote

Univerza v Mariboru omogoča zaposlenim in študentom uporabo programskega orodja Endnote.

Endnote je program - orodje za upravljanje referenc in citiranje, ki omogoča bistveno lažje delo pri iskanju, organiziranju in deljenju referenc. Pisanje člankov in drugih del je udobnejše zaradi funkcionalnosti, ki jih ponuja:

  • zbiranje informacij iz elektronskih in tradicionalnih virov,
  • organizacijo referenc po lastnih potrebah,
  • iskanje primerne znanstvene revije za objavo vašega članka (Match),
  • oblikovanje referenc po svojih potrebah, bodisi za bibliografije, bodisi za citiranje med pisanjem naloge, članka, ... (Cite while you write).

Za več informacij povprašajte IKT koordinatorja​ na fakulteti ali se obrnite na Univerzitetno knjižnico Maribor.

(odpiranje v novem zavihku)

Inženirski programski orodji NI Labview ter Multisim

NI L​abview​ (odpiranje v novem zavihku) ter Multisim​ (odpiranje v novem zavihku) sta inženirski programski orodji, ki se uporabljata za razvoj testnih in merilnih sistemov ter aplikacij, namenjenih meritvam, avtomatiziranemu preskušanju in upravljanju s hitrim dostopom do strojne opreme in podatkov. Na voljo je kampus licen​ca; kontaktna oseba je doc. dr. Aleš Belša​k.
(odpiranje v novem zavihku)

Matlab in Simulink (Campus licenca)

V okviru kampus licence je uporabnikom z digitalno identiteto UM na voljo programska oprema MATLAB in Simulink; prav tako je na voljo dostop do on-line tečajev. Več informacij je na voljo na spletni strani za Univerzo v Mariboru, ki je pripravljena s strani ponudnika. Kot pomoč za lažjo namestitev so na voljo navodila​.

​Uporabniško licenco, nameščeno na računalnik uporabnika, je potrebno letno obnavljati​, saj je le-ta vezana na trajanje Campus pogodbe. 

(odpiranje v novem zavihku)

Ansys

Na voljo je programska oprema ANSYS, ki združuje računalniške simulacije s področja tekočin, strukturnih analiz trdnosti, elektronike, elektromagnetizma in večfizikalnih simulacij s programsko opremo z aplikacijami na področju kemije, gradbeništva, elektrotehnike. 

Lastnika (kampus) licence sta Fakulteta za strojništvo in Fakulteta za energetiko.
(odpiranje v novem zavihku)

Foxit PDF Editor

Foxit PDF Editor​ je programski paket, ki omogoča naprednejše delo s PDF dokumenti. 

Foxit PDF Editor je programski paket, ki omogoča naprednejše delo s PDF dokumenti. ​​​​​​​En uporabnik je upravičen do ene licence, je pa posamezno licenco možno aktivirati na dveh ali treh napravah:

  • PDF Editor Pro (Windows / Mac) je možno aktivirati le na dveh napravah, kombinacija različnih operacijskih sistemov (Windows in MacOS) v okviru ene licence ni možna. Uporabniki, ki so namestili programski paket pred 1.1.2025 (obnovitev licence), imajo nameščen ta produkt.

  • PDF Editor Suite Pro je možno aktivirati na TREH napravah, možna je tudi kombinacija različnih operacijskih sistemov.​

Dostop do programskega paketa, namestitvene datoteke in uporabniških navodil je ob prijavi z vašo digitalno identiteto možen tukaj. V primeru težav se obrnite na IKT koordinatorja na članici.​

(odpiranje v novem zavihku)

Amebis Besana - pripomoček za avtomatsko lektoriranje

Amebis Besana je program za avtomatsko lektoriranje na računalniku. Hkrati opozarja na zatipkane besede in jih podčrta rdeče, hkrati pa preverja slovnične napake in smiselnost besedil. 
Več informacij najdete na https://besana.amebis.si/.

Licenco je možno namestiti na en računalnik (je enoračunalniška).

Licence so veljavne do 1. 12. 2025.

Veljavnost licenc lahko kadarkoli preverite v vmesnikih Amebis Besana Pregibnik in Amebis Besana Mini s klikom na ikono zobnika (Nastavitve) in nato na zavihek Licence.

Namestitev programskega paketa Amebis Besana in aktivacija licence

Za aktivacijsko kodo je potrebno izpolniti obrazec, ki je na voljo na tej povezavi.

Programski paket namestite s pomočjo povezave http://besana.amebis.si/prenos/. Med postopkom namestitve vnesite avtorizacijsko kodo, ki ste jo prejeli v sporočilu.

​Kratka navodila:

a) Uporaba Besane na računalnikih Windows – najprimernejša priporočljiva uporaba:

V tem primeru imate na voljo štiri uporabniške vmesnike. Najbolj uporaben je vmesnik Besana za Word.

b) Od verzije Besane 4.24 naprej lahko z Besano sproti lektorirate besedila med pisanjem v brskalnikih.

Potrebne nastavitve so opisane na strani https://www.amebis.si/pogosta-vprasanja v poglavju SPROTNO LEKTORIRANJE BESEDIL MED PISANJEM V BRSKALNIKIH. Na isti povezavi v poglavju KAKO PREVERIM DELOVANJE BESANE V RAČUNALNIKU preverite, ali je Besana pravilno nameščena na vašem računalniku.

c) Uporaba Besane, če nimate računalnika Windows:

V tem primeru uporabite spletno različico Besane​. Za polni dostop do preverjanja besedil in pregibanja besed se na spletni strani Besane prijavite <http://besana.amebis.si/uporabnik/prijava/>  z avtorizacijsko kodo. Prijava za polni dostop je možna v enem spletnem brskalniku naenkrat.

V kolikor že uporabljate programsko opremo Amebis Besana, so navodila za reaktivacijo licenc na voljo na tej povezavi​.

Odgovori na pogosta vprašanja glede Besane:

Na strani https://www.amebis.si/pogosta-vprasanja so odgovori na pogosta vprašanja glede delovanja in uporabe Besane.

V primeru težav in za več informacij kontaktirajte IKT koordinatorja na članici​.​

(odpiranje v novem zavihku)

Programski paket SOLIDWORKS

SolidWorks je programski paket za računalniško podprto konstruiranje in inženirske analize. Uporablja se tudi pri enostavnejših simulacijah in inženirskih analizah. V osnovi zajema 3D modelirnik, modul za sestavljanje in modul za izdelavo tehnične dokumentacije.

Na voljo je kampus licenca, ki obsega študentsko standard in premium licenco.

Študentska standardna licenca je namenjena študentom in za uporabo od doma. Navodila za pridobitev oz. namestitev ter avtorizacijska koda so na voljo povezavi. Za nadaljnja pojasnila se obrnite na skrbnika za UM, ki je izr. prof. dr. Miran Ulbin (UM FS).

Študentska premium licenca je namenjena študentom, ki bi želeli uporabljati več modulov, ki jih programski paket ponuja in bi to počeli od doma. Za pridobitev dostopa in nadaljnja pojasnila se obrnite na skrbnika za UM, ki je izr. prof. dr. Miran Ulbin (UM FS).​

Vsaka izobraževalna licenca SOLIDWORKS EDU 2024 (najsi bo to licenca v šoli ali licenca za domačo uporabo) vključuje SOLIDWORKS CAM Professional. SOLIDWORKS CAM Professional je popolnoma integriran v SOLIDWORKS in omogoča obdelavo na osnovi baze znanja. Seveda pa imate na voljo tudi brezplačne postprocesorje za stroje različnih proizvajalcev. Ti postprocesorji so dostopni na strani https://camworks.com/post-processor-library/.

V podjetju IB-CADDY so izdali priročnika SOLIDWORKSCAM in SOLIDWORKS v slovenskem jeziku, ki ju lahko naročite na https://www.ib-caddy.com/market/literatura.html. ​

(odpiranje v novem zavihku)

Pogosta vprašanja

​Kaj je Microsoft 365 Apps (prej Office 365 ProPlus)?

Microsoft 365 Apps predstavlja enega od storitvenih paketov z naročnino. Gre za programsko opremo, s katero lahko izboljšate raven storilnosti in je nameščena v namiznem oz. prenosnem računalniku (vključno z Wordom, PowerPointom, Excelom, Outlookom, OneNotom, Publisherjem, Accessom).

Kakšna je razlika med paketom Microsoft 365 Apps in izdajo Office Professional 2019?

​​Tako Office Professional 2019 kot Microsoft 365 Apps omogočata iste programe. Toda Office Professional 2019 predstavlja tradicionalno Officeovo namestitev, ki je omejena na računalnike, v katerih je sistem nameščen, in je na voljo le s količinskim licenciranjem. 

Ali za Microsoft 365 Apps potrebujem povezavo z internetom?

Microsoft 365 Apps​ je oblikovan tako, da ga lahko izvajate lokalno v računalnikih, tako da ne potrebujete stalne povezave z internetom.

Na katerih različicah iOS-a je podprt za Office za iPhone in iPad?

Office za iPhone®, iPad® in iPad Pro ™ je podprt na dveh najnovejših različicah iOS-a.

Če se po izdaji nove različie iOS-a naprava ne posodobi, sčasoma iOS preneha sinhronizirati e-pošto, koledarje, prav tako ne bodo prejeti varnostni popravki.

Kaj je Azure Dev Tools for Teaching?

Azure Dev Tools for Teaching, prej znan kot Microsoft Imagine, DreamSpark in MSDN—AA, je Microsoftov program, ki podpira tehnično izobraževanje z zagotavljanjem dostopa do Microsoftove programske opreme za namene učenja, poučevanja in raziskovanja. 

Med drugim so na voljo namizni in strežniški operacijski sistemi Windows (vse različice) ter Microsoft Visio in Microsoft Project.

Do koliko namestitvenih ključev sem upravičen?

Upravičeni ste do enega ključa za vsak program v okviru Azure Dev Tools for Teaching. Programsko opremo lahko uporabljete v:
  • podporo izobraževalnemu procesu
  • nepridobitnih raziskovalnih dejavnostih
  • za izdelavo, testiranje in prikaz delovanja programske opreme za omenjene namene.
Ključi so namenjeni osebno vam in jih kot takšne ni dovoljeno deliti, prodati ali prenesti na druge osebe. Prav tako se ne smejo uporabljati za namene razvoja in vzdrževanja lastnih informacijskih sistemov.​
 

Želim ponovno namestiti operacijski sistem na isti računalnik, (zaradi npr. virusa, počasnega delovanja...). Ali potrebujem nov ključ?

​Ne, ne potrebujete novega ključa. Uporabite tistega, ki ste ga uporabili pri prvi namestitvi​.

Kaj se zgodi z aplikacijami (Visual Studio, Windows OS), ko mi poteče status študenta?

​Licence, ki jih imate, lahko še vedno uporabljate, dostopa do novih licenc pa nimate.

Kaj je SAP?

SAP je vodilni svetovni ponudnik poslovne programske opreme (ERP-rešitev), ki podjetjem pomagajo pospeševati poslovne inovacije. Danes podjetja v več kot 120 državah uporabljajo ERP-rešitve SAP, ki služijo potrebam majhnih, srednje velikih in velikih podjetij. V Sloveniji ima SAP po študijah IDC 51 % tržni delež na področju ERP-rešitev, saj uporablja (ali še uvaja) SAP-ove poslovne rešitve več kot 100 večjih slovenskih podjetij. 

(odpiranje v novem zavihku)
  • Dostopi in varnost
  • Elektronska pošta
  • Povezljivost
  • Aplikacije
  • Dokumenti in skupna raba
  • Organizacija dela, delo na daljavo
  • Digitalni viri
  • Licenčna programska oprema

KATEGORIJE

  • Dostopi in varnost
  • Elektronska pošta
  • Povezljivost
  • Aplikacije
  • Dokumenti in skupna raba
  • Organizacija dela, delo na daljavo
  • Digitalni viri
  • Licenčna programska oprema
PRIKAŽI VSE
FILTRIRANJE HITRE POVEZAVE
PRIKAŽI VSE
​​​V primeru težav

Za pomoč pri uporabi IKT storitev se obračajte na IKT koordinatorja vaše fakultete oz. na študentski referat.​

​Storitve zunanjih ponudnikov

Za storitve, ki jih nudijo zunanji ponudniki in niso v upravljanju UM, UM ne zagotavlja dostopnosti in kakovosti storitev. 

RCUM ne nudi podpore pri uporabi storitve Microsoft 365.​​ Za podrobnejše informacije uporabite vgrajeno pomoč ali pa informacije poiščite na spletu (​M​365 Training Center​).​ ​

Microsoftovi pogoji za spletne storitve, ki veljajo od 30. 9. 2023, so dostopni tu​kaj. ​ Posodobljeni MS pogoji​ stopijo v veljavo 30. 9. 2024.

Dodatne informacije glede zasebnosti in zaščite vaših podatkov pri Microsoftu so na voljo tukaj

Kontaktne osebe:

Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava
Imate težave pri dostopanju do
vsebine? Pišite nam.